|
|
|
|
Dato/klokkeslett: 06 Sep 2010, 21:39
|
Se ubesvarte emner | Se aktive emner
| Forfatter |
Melding |
|
Bentemor
Storpuddel
|
 Re: Hva er puddel-gemytt?
Mellom skrev:
Medaljens bakside (hvis man skal være litt kritisk, og det skal man jo ikke...) er at de er litt for reserverte i forhold til fremmede etter min smak. Min forrige hund (Blanding Schæfer/Dverg Schnausser), var overstrømmende lykkelig mot alle han møtte. Sofus må bli kjent med folk før de er helt godtatt. Sånn er ihvertfall ikke mine. De bare ELSKER alle de møter Voksne, barn, unge, gamle alle mennesker er like morsomme. Syns faktisk det kan bli for mye av det gode av og til. Det er jo ikke alle som vil ha en puddel hoppende oppetter klærne (har forsøkt å trene bort hoppingen men det går visst ikke  )
_________________ Bente eier av Mullan, mellompuddeltispe født 2006 og Zorro, dvergpuddelgutt født 2008
|
| 31 Jan 2010, 01:51 |
|
 |
|
zorba
PPChampion
|
Velkommen Sissel G! Likte godt innlegget ditt 
_________________ Kennel Abroz(Storpuddel), Røyksund, Karmøy
|
| 31 Jan 2010, 13:40 |
|
 |
|
Mellom
Storpuddel
|
Bentemor skrev: Sånn er ihvertfall ikke mine. De bare ELSKER alle de møter Voksne, barn, unge, gamle alle mennesker er like morsomme. Syns faktisk det kan bli for mye av det gode av og til. Det er jo ikke alle som vil ha en puddel hoppende oppetter klærne (har forsøkt å trene bort hoppingen men det går visst ikke  ) Det er nok sikkert individuelle forskjeller. Sofus er veldig glad i dem han kjenner, men er lite interessert i å bli klappet av fremmede. Han viser ingen aggresjon, men trekker seg unna. Hvis det ikke respekteres, så kan det komme et bjeff. Det er også stor forskjell på dem som er vant til hunder, og de som ikke er det. Hvis den som vil klappe ham er litt engstelig, så liker han det ikke. Men han er trygg i forhold til biting og sånt. Har opplevet at barn har kommet springende gjennom en hekk og nærmest overfalt ham før det har vært mulig å reagere. Kastet seg over ham og tatt rundt ham med armene for å koooose. Når han ikke bet da, så kommer han nok heller aldri til å gjøre det. Men skulle ønske at foreldre kunne lære barna sine at de ikke skal gå bort til fremmede hunder. Det er ikke den hendelsen som har gjort ham skeptisk. Har egentlig alltid vært litt skeptisk til fremmede. Må liksom se at alt er greit før han aksepterer dem. Men så blir det til gjengjeld veldig greit. Det samme var den forrige puddelen vi hadde. (Han var dog skarpere.) Mens blandingen som kom i mellom, jublet for alle mennesker og var totalt uegnet som vakthund. Derfor regnet jeg med at dette var en "puddel-greie". Men for all del: Hunden er snill, trygg og grei. Populær blant omgivelsene. Han må liksom bare se an litt først, og vil bestemme selv hvem som skal få ta på ham.
|
| 01 Feb 2010, 14:45 |
|
 |
|
Ann-Merethe
Storpuddel
|
Jeg kan ikke si så mye om hva jeg mener er puddelgemytt enda, men mine to er i hvertfall veldig sosiale, miljøsterke, vennelige, lekne og tilpasningsdyktige. De er også lettlærte og lydige, samt veldig kjærlige... Jeg har faktisk vært ute og trent på at Luna ikke skal hilse på alle vi møter  Det har jeg aldri hatt behov for med tidligere hunder...
_________________ Mvh Ann-Merethe
|
| 17 Feb 2010, 16:17 |
|
 |
|
Hvem er i forumet |
Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 2 gjester |
|
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet
|
|